Seneste nyt


  • Vi hører meget gerne fra jer, hvis i har oplevet problemer med vand på jeres grunde. SAGT (sammenslutningen af grundejerforeninger i Trundholm) søger i øjeblikket information fra grundejere, og har i den forbindelse bedt os om at indsamle oplysninger om vandproblemer fra vores medlemmer.

    I er velkomne til at sende direkte til vores formand, Henrik på formand@kongepartens-gf.dk, skrive på vores kontaktformular, eller svare her på indlægget. Kontakt os vedrørende dette, senest d. 10. december 2024, da vi skal sende den samlede information videre til SAGT.

    På forhånd tak, og de allerbedste julehilsner fra bestyrelsen


  • Odsherred Kommune og Forenede Sommerhuse i Odsherred (FSiO) inviterer alle sommerhusejere til webinar, hvor vi sætter fokus på vandproblemer og klimatilpasning i Odsherred. På mødet kan du bl.a. blive klogere på, hvad der er borgerens ansvar, og hvad der hører under kommunens ansvarsområder.

    Du kan tilmelde dig webinaret her: https://events.teams.microsoft.com/event/59057c24-133c-4086-9a4c-d7d575e9f730@266ff923-6c94-467b-86b0-e1a58ec18bcd


  • Efter en lang og træg process med at få den endelige opgørelse over foreningens økonomiske omkostninger, er det endeligt lykkedes, og resultatet blev langt bedre end forventet.

    Foreningens totale udgift bliver ca. 6000 kr. Det skyldes at langt størstedelen af foreningens udgifter bliver dækket af medlemmerne af Lærkevejsgruppens retshjælpsforsikringer. Foreningen har allerede betalt sagsomkostninger for modparten i både byretten og landsretten samt betalt et udlæg til egen advokat, i alt ca. 73.000 kr. Størstedelen af dette beløb bliver nu dækket af Lærkevejsgruppens retshjælpsforsikringer. Det er glædeligt nyt, og bestyrelsen retter en stor tak til det store arbejde som hele Lærkevejsgruppen har lagt under hele forløbet, ikke mindst Linda Leonhardt.

    Hvis man ikke kender til Lærkevejssagen kan man læse mere her: https://www.kongepartens-gf.dk/praktiske-informationer/byggeri/


  • Vores område er nu kloakeret, der arbejdes rundt omkring med tilslutninger til kloaknettet, og nu er det vi skal nyde at være fri for afspærringer og opgravninger samt at kunne bevæge os rimeligt frit og uhindret rundt på vores veje.

    Så langt så godt, men den totalt frie bevægelighed på alle vores veje er i øjeblikket noget begrænset af disses aktuelle overfladetilstande.
    Det er ikke langt tid siden (ca. 4 måneder), at vi afholdte de sidste afleveringsforretninger med Aarsleff, der har været entreprenør på kloakeringsarbejderne samt den efterfølgende genetablering af de berørte vejarealer.

    Efter diverse opfølgninger samt genetablering og lidt udvidelser af asfalteringerne ved udkørslerne til Lyngvej fremstod vejsystemet genetableret og farbart, men som vi nu erfarer ikke så længe, som vi er vandt til, idet en del af de meget trafikerede veje fremstår som meget lidt fremkommelige. Disse er meget hullede, og man skal nærmest være mester i raily-slalomskørsel for at komme helskinnet igennem nogen steder.

    Denne situation er naturligvis ikke holdbar, hvorfor vi nu i uge 47 med vores vejmand i første omgang foretager ”brandslukning” ved at udbedre de værste huller, og senere (primo december) færdiggør den gennemgribende istandsættelse af vores veje, der igen gør dem rimeligt farbare.

    Desværre kan vi i nogle år fremover forvente at skulle reparere vej mere intenst, end vi har været vandt til i årerne før kloakeringen. Årsagen til dette er, at de mange opgravninger til kloak har ødelagt de gennem mange år etablerede solide fundamenter til vejene, og det vil tage en hel del tid at få dem genetableret.
    Selvom vi vil gøre meget for at bibeholde rimeligt farbare veje, er det også op til jer alle at hjælpe os dermed ved at køre behersket langsomt på vores grusveje. Vi har allerede i vores vedtægter nævnt 20 km/h som værende den anbefalelsesværdige hastighed.

    Med venlig hilsen

    Bestyrelsen


  • Her en venlig påmindelse til alle vores bredejere, om at huske at slå jeres grøftebredder, så foreningens grøftemand kan komme til at lave grødeskæring fra d. 1. november.
    Som bredejer er man forpligtet til at lave dette vedligehold en gang årligt. Hvis grøften er utilgængelig for grødeskæring, kan foreningen blive nødsaget til at få arbejdet udført og opkræve betaling af den enkelte bredejer. Det ønsker vi selvfølgelig ikke, så husk endeligt at få ryddet grøfterne.

    Er du i tvivl om du er bredejer, så skriv endeligt til os på bestyrelsen@kongepartens-gf.dk eller via vores kontaktformular.

    Du kan læse mere om dette på under veje og grøfter, og det fremgår også af foreningens vedtægter.


  • Ved generalforsamlingen i 2024, fremsatte Britta Rasmussen fra Fyrreholmsvej 2 et forslag om at nedsætte en arbejdsgruppe. Bestyrelsen og generalforsamlingen mente det var en god idé, og derfor søger vi nu deltagere til en arbejdsgruppe som arbejder med tiltag der kan forbedre trafik- og færdselsforhold på vores veje generelt. Her er forslaget i sin helhed:

    Kære Grundejerforening
    Jeg oplever en stigende færdsel, hvor jeg bor på hjørnet af Lærkevej
    og Fyrreholmsvej.
    Mange badegæster parkerer/ kører for stærkt, ATV motorcykler og
    knallerter på vej til diget.
    Jeg vil derfor høre om bestyrelsen har gjort sig tanker om skiltning,
    og om andre end jeg mærker den støjende og generende færdsel/
    parkering.
    Mit forslag er, at der nedsættes en arbejdsgruppe, som kommer med
    forslag til, hvordan vi igen får ro og kan færdes til fods på cykel og i
    bil med respekt for hinanden.

    Interesserede er velkomne til at kontakte Britta på email: brasmussen4@icloud.com eller telefon: 30 57 40 30


  • Vi har modtaget nedenstående orientering fra Kongepartens Vandværk, omkring gravearbejde i perioden august 2024 og til 31. december 2024

    Samme info burde være udsendt på SMS eller via digital post til de berørte grundejere, men vi deler det også her, for en sikkerheds skyld.

    Ledningsarbejde

    Der vil blive foretaget ledningsrenovering.

    Arbejdet udføres af Kaj Larsen VVS

    Vi begynder på Solvej. Der vil blive udsendt sms til de berørte når vi har en nærmere tidsplan for deres område.

    Arbejdes udføres fra 1. august og forventes færdigt inden 31. december 2024

    Der arbejdes i følgende veje.

    • Snedkervej
    • Tømrervej
    • Malervej
    • Murervej
    • Solvej
    • Ved Parcelvej 2
    • Håndværkervej Mellem Ellinge Nyvej og Mosevej.
    • Kongsbo Tværvej 1 til 4.
    • Lars Petersvej 22

    Hvis pengene rækker udføres arbejdet også på:

    • Kontorvej
    • Industrivej
    • Stenvej

    Der bliver skiftet vandledning i selve vejen og der bliver lagt nyt stik ind i målerbrønden.

    Hvis din målerbrønd står langt inde på grunden, vil den blive rykket ud til 1 meter fra skel.

    Vi er derfor nødt til at grave på jeres grunde.

    Vi tager selvfølgelig hensyn til beplantning og vi reetablerer også efter os. Men er der beplantning som lider overlast, vil der ikke ske en økonomisk kompensation.

    Hvis der er noget oven på målerbrønden bedes dette fjernes. Hvis der står noget som kan gå itu, bedes I rykke det. Står der noget mellem målerbrønden og vejen bedes dette fjernes.

    Når der nærmer sig at vi kommer til dit område, vil du modtage en sms. Hvis du ikke allerede er tilmeldt dig vore sms service på gør det på www.kongeparten.dk

    Der vil blive lukket for vandet i kortere perioder, men arbejderne på opgaven taler med de enkelte beboere. Hvis det er større område som bliver lukket, vil der blive sendt en sms.

    OBS: Efter ledningsrenovering på din adresse er der lukket for vandet på begge ventiler i målerbrønden. Du skal selv åbne for vandet igen.

    Vi beklager evt. gener.

    Med venlig hilsen 
    Kongepartens Vandværk


  • Selvom det måske ikke ser så anderledes ud, er vi i dag overgået til en ny hjemmeside, baseret på WordPress. For dig som besøgende burde det ikke give de store forandringer, andet end et par ændrede menupunkter og lidt anderledes udseende. Hvis i alligevel oplever problemer med noget, må i meget gerne kontakte os på kontaktformularen eller skrive til info@kongepartens-gf.dk.

    Hvorfor nu det?

    I et stykke tid har vi døjet med en teknisk løsning, som ikke var optimal. Det skyldes at vores hjemmeside-host blev solgt til one.com, og selve hjemmesiden blev konverteret til et nyt format. Desværre forsvandt en del af vores funktionalitet også. Bl.a. var det via den gamle løsning at vi udsendte vores nyhedsbrev, hvilket ikke var muligt længere. Men efter i dag, har vi igen fået en gennemprøvet løsning, som er lettere at administrere og giver stor fleksibilitet og mere funktionalitet.

    Jeg håber i vil tage godt i mod den, og bære over med os, hvis der skulle have sneget sig en enkelt fejl eller to ind et sted.

    Hilsen Rasmus, bestyrelsens sekretær og hjemmeside-ansvarlig


  • Årets generalforsamling blev afholdt som planlagt, og medbragte flere ændringer til foreningen. Du kan læse alle detaljerne under siden for generalforsamlingen her, men her er et par højdepunkter.

    Vi fik en ny formand.

    Gert Lauridsen har trukket sig tilbage, og vi er utroligt glade for de mange timer Gert har lagt i foreningens regi, og ønsker ham det bedste fremover. Det betød derfor også at vi skulle have ny formand, og Henrik Schneller blev valgt til dette. Henrik var allerede en del af bestyrelsen, og havde været konsituteret formand i en tid, da Gert blev sygemeldt i hans valgperiode. Henrik er derfor allerede godt i gang i den nye rolle.

    Vi fik nye vedtægter.

    Der har været et stort arbejde i gang med at udforme nye vedtægter. Det har givet en masse gode præciseringer og rettelser af småfejl. Samtidigt har det givet os et rammeværk for en evt. sammenlægning med en anden grundejerforening. Det var på tale med GF Kongelyngen indtil for nyligt, men det er dog sat i bero nu. Skulle det komme på tale igen, har vi nu en konkret måde at gøre det på.

    Vi siger tak til alle deltagere og de mange gode forslag, kommentarer og diskussion i kom med.

    Bestyrelsen


  • Desværre er vores formand Gert Lauridsen blevet langtidssygemeldt. Henrik Schneller er konstitueret formand så længe Gert er sygemeldt


  • Odsherred Forsyning har udsendt information om situationen. 

    Aarsleff A/S stopper arbejdet fra den 22. til 31. december.


  • Læs om vinter på vej, affaldsordningen, postlov, den stigende nedbørsmængde, julestemning på bibliotekerne, lørdagsjazz, fødselsdag på Odsherred Teater m.m.

    Læs nyhedsbrevet her


  • Den nye postkasse-forordning gælder kun for udstykninger efter 1973,
    og gælder således ikke for os (GF Kongeparten)