Nyttige links til andre hjemmesider

Danmarks Naturfredningsforening har samlet adskillige gode links til sider med oplysninger og inspiration til naturgrunden.

Nogle ildsjæle har oprettet en hjemmeside, som hedder 'ellinglyng.nu'
Her tilbyder de forskellige aktiviteter, som de løbende udvikler. Gå selv ind på siden og se!

Sommerhus-ejerens grundbog, simpelt hen.
Sendes med posten til hjemmeadresse.
Hvis den er blevet væk, så hent den her.

Her kan du tilmelde dig kommunens nyhedsbrev til sommerhusejere i Odsherred. Og du kan hente (downloade) tidligere numre.
Desuden finder du mange andre emner her.

Her kan du læse om sommerhuskloakering, affaldshåndtering, bestille nyhedsbrev og læse tidligere udsendte nyhedsbreve, der har interesse for sommerhusejere.

Du kan indrapportere fejl og mangler på det offentlige vejnet her.

Områdets vandværk. Her kan du læse om priser, vandkvalitet og aflæsning. Tilmeld dig evt. SMS service med varsel om driftsforstyrrelser mv.

Sammenslutning af Grundejerforeninger i Odsherred.
Fællesforening for 92 grundejerforeninger, som derved kan tale med én stemme i fælles anliggender.

Videncentret er et Realdania-selskab, hvis formål er uvildig vidensformidling og professionel rådgivning til boligejere, gennem hjemmsider, huskalender og blad.

Med Husets Kalender kan du:
- Se de vigtigste opgaver, du skal udføre – måned for måned
- Få hjælp til og viden om udførelsen af opgaverne
- Udvælg selv opgave

Denne artikel er blot én af mange på Bolius. Hvem har ansvaret for oprydning, hvis naboens træ vælter ind på din grund? Og hvordan løser man bedst evt. tvister.

Giver anvisninger på sikring af boligen ud fra mange synsvinkler.
Tilbyder også foredrag og hustjek gennem låsefirmaer.
Peger desuden på nytten af nabohjælp!

Nabohjælp er et veldokumenteret redskab til at forebygge indbrud. Hertil tilbyder Nabohjælp en gratis app plus rådgivning til alle boligejere.

I Kongepartens område er der i 2018 nedlagt fibernet i vejene. Hvis du overvejer at tilslutte dig, så kan du henvende dig her.

Meget informativ side om bl.a. vedligeholdelse af grusvej, støvbinding på grusveje og kloakering. Se fx galleri med mange forklarende billeder.

Korevlerne og Trundholm Mose
Gå til Odsherred.dk/oplevelser/introduktion-til-omraderne og mange flere links med interessante steder at besøge.

Læs om hvad Geoparken står for, hvad du kan opleve, når du drager ud for at opleve landskabet og kulturhistorien på egen hånd i Danmarks første Geopark.

– Odsherred er et meget alsidigt fiskeområde.
På disse sider er der masser af inspiration til selv at gå i gang.

Plus flere links på "Vejen til ..."-siderne.

Odsherred som ferieområde. Sommerhusudlejning mm.

En event-kalender med alt hvad der rør sig i Odsherred

Museum Vestsjælland er et fusionsmuseum, som tilbyder et væld af oplevelser for hele familien i sine 11 afdelinger.

Se sæsonprogrammerne på hjemmesiden, hvis du vil være sikker på, at der sker noget, når du besøger middelaldercenteret Ulvsborg i Odsherred.

På naturstyrelsens hjemmeside findes bl.a. en folder, som
beskriver flere ture i "bjergene i Odsherred" til at planlægge ud fra.

Friluftsaktiviteter for store og små. Familiespil som fx fodbold-golf og krolf. Medbring gerne madkurven. Hunde i snor er velkommen. Dejlig sandkasse til de små.