Naturgrunden

Naturgrunde : en vejledning

Emnet ”Mere natur på sommerhusgrunden”  har givet anledning til nogen debat i bestyrelsen, men vi er dog nået frem til følgende formulering, som vi satte til høring på den  afholdte general-forsamling i 2022:

”GF Kongepartens område defineres som naturgrunde. GF opfordrer til, at den iboende natur  fremmes i størst muligt omfang. I øvrigt opfordrer  vi til at følge kommu-nens tiltag vedrørende naturgrunde.
Skønner en grundejer, at det er nødvendigt med et hegn i skel, henstiller vi til, at det sker i forståelse med de tilstødende grundejere.”

På generalforsamlingen 16. juli 2023 blev det vedtaget at indsætte formuleringen i vedtægterne uden ændring.

Herunderr kan du hente 3 forskellige foldere, hvori sommerhusejeren kan hente inspiration.

Gert Lauridsen, formand

Billedet herover er forsiden til bogen med titlen "Naturgrunde" udgivet af Skærbæk Strand GF. Den kan downloades som e-bog herunder, og du kan sikkert også låne den på biblioteket.

Slip naturen løs i din sommerhushave

Download folderen herunder.

Det er en gave fra Danmarks Naturfredningsforening til alle landets mange sommerhusejere.

Hent guiden her.

Årets gang på naturgrunden - pjece

Her finder du en beskrivelse af de forskellige gøremål på naturgrunden, som knytter sig til årstiderne. Heraf kan du tydeligt fornemme forskellen på en naturgrund og en parcelhusgrund i byen.

Folder fra Danmarks Naturfredningsforening.