SAGT : Sammenslutningen af grundejerforeninger i Odsherred Kommune, (tidl. Trundholm Kommune).

Navnet stammer fra dengang vores kommune hed Trundholm Kommune.

Kongepartens Grundejerforening er medlem af denne forening, der agerer som paraply-forening for 92 grundejerforeninger i Odsherred.

Se SAGTs hjemmesiden.

Vi mener, at vi står stærkere over for myndigheder, hvis vi står sammen i SAGT.

Karl Anker Thorn er Kongepartens repræsentant i SAGT. En af hans mærkesager har været  betalingspligt til veje og grøfter uanset medlemskab af grundejerforening. Det har hidtil været et problem, fordi nogle udstykninger ikke indeholdt bestemmelser om tinglyst medlemspligt af grundejerforening.

I vejspørgsmålet har retten givet SAGT medhold, hvorfor ingen nu kan undslå sig at betale vejbidrag, med andre ord: alle skal som minimum betale vejbidrag

Det har nu også været undersøgt, om det samme kan gøres gældende for den fælles vedligeholdelse af grøfter. Dette spørgsmål har været til høring hos jurister, som gør gældende, at vandløbsloven står over en forenings vedtægter.

På SAGTs repræsentantskabsmøde den 8. april 2019 kom emnet efter en grundig debat til afstemning, hvor man tog stilling til, om SAGT skulle fortsætte grøftesagen ad rettens vej.
Afstemningen blev et nej, hvorefter SAGT afstår fra at afprøve sagen ved retten.

Brev fra SAGT om Lyngvej

Kære medlemmer,
SAGT ønsker at samle medlemmernes meninger, erfaringer, ideer og forslag til trafiksituationen på Lyngvej. Download vedhæftede brev fra SAGT med oplæg til emnet.

Referat af repræsentantskabs møde d 26.06.2022

Seneste referat fra repræsentantskabsmøde.
Særlige emner: trafik, beskæring, biodiversitet.