Foreningen holder private fællesveje,

hvilket betyder, at vi vedligeholder vejbanen med regelmæssige mellemrum og efter behov.

Ved nyudstykninger forudsætter det, at vejen er etableret, før vi som forening overtager vedligeholdelsen. Ved byggeaktivitet reetablerer bygherren vejen kontinuerligt.

Alle vores private fællesveje vedligeholdes, så de er i forsvarlig stand.
Det er en vanskelig opgave med den meget svingende sommer/vinter-trafik. Vores veje er generelt funderet på sand. Desuden belastes vejene af et stigende antal privatbiler og tung trafik af forskellig slags.

Læs mere om tilsyn med vejene.

Mht. udsyn ved udkørsler til Lyngvejen.

Vi opfordrer medlemmerne til at bruge 'Giv et praj' på kommunens hjemmeside. Når et problem meddeles af mange beboere ofte nok, så vil kommunen prioritere derefter.  Brug dette link.

Vi regner med at kloakeringen er færdig i slutningen af 2023. Læs her.

Grundejer holder rabatterne fri

Det er de enkelte grundejeres ansvar, at der er ca. en meter rabat fri i hver vejside, således at gående uden besvær kan undvige den kørende trafik, og at bevoksning i siderne er beskåret, så brand- og skraldebil kan passere uhindret, jvf. kommunens anvisninger. (Se evt. i Den lille Grønne eller kommunens hjemmeside.)

Vedligeholdelse af veje, status forår/sommer 2022-23

I perioden med kloakering vedligeholdes vejene kun i abosolut nødvendigt omfang.
Vi genoptager normal vedligeholdelse, når vejene er besigtiget efter retablering efter endt kloakering.

Vi vil dernæst på de retablerede veje foretage behandling med støvbinder på de mest befærdede veje.

Toftevej, som nu er helt færdig og besigtiget efter fuldført kloakering, er blevet behandlet med støvbindemidlet  Dustex, som ikke er et salt, men harpiksbaseret. Det er dyrere, men uskadeligt for miljø og biler.

Vedligeholdelse af veje, status efterår 2021

Vi har nu sent efterår fået udført følgende vedligeholdelse:

• Kongepartens Strandvej - almindelig slitage med moderate huller.
  • Ny Plantagevej - almindelig slitage med moderate huller. Det store hul ved nr. 7.
  • Lærkevej - almindelig slitage med moderate huller.